sábado, 30 de enero de 2010

REPOST: Costa Blanca - Viaje A Prantia (VINILO) / (VINYL) (FLAC + MP3 320 kbps)

Año de publicación: 1977

Subgénero: Jazz/fusión. Instrumental.

Comentarios:

Este disco ya ha sido posteado, aunque se trataba de un rip de 160 kbps. En esta ocasión se ofrece una copia clónica en formato FLAC, y otra en MP3 a 320 kbps. He subido, también, un segundo rip (a 320 kbps), que no es mío, sino que me lo bajé de un P2P. Ambos suenan bien; sucede que, al ser un LP, el sonido varía de un giradiscos a otro ya que no todos van a exactamente la misma velocidad.

Oscurísima banda alicantina (Valencia) de jazz/fusión. Este, su único e inencontrable LP, ha cosechado buenas críticas en internet. Podéis encontrar una detallada biografía de la banda en su MySpace (es demasiado larga como para copiarla aquí).

Ripeado de vinilo, nunca editado en CD. Enlaces en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 1977

Sub-genre: Jazz/fusion. Instrumental.

Comments:

This album has already been posted before, but it was at 160 kbps rip. This time, a lossless rip (in FLAC format) as well as a 320 kbps rip have been uploaded. I've also uploaded a second rip (at 320 kbps too) as well, which is not mine, but downloaded from a P2P program. Both sound good; since they are LP rips, the sound of both may be quite different considering that not all turntables spin at the same speed.

Mega obscure jazz/fusion band from Alicante (Valensia, south-east Spain). This, their sole and equally rare LP, has received good reviews on internet. You can find a detailed biography of the band on their MySpace (it's too long to be reproduced here, and I'm too lazy to translate it, anyway).


Vinyl rip, never issued on CD. Links in comments.

REPOST: Bloque - El Hijo Del Alba (FLAC + MP3 320 kbps)

Año de publicación: 1980

Subgénero: Sinfónico, escuela italiana, hard prog. Clásico.

Comentarios:

Este disco ya ha sido posteado, aunque se trataba de un rip de 160 kbps. En esta ocasión se ofrece una copia clónica en formato FLAC, y otra en MP3 a 320 kbps.

Tercer y clásico LP de esta fundamental banda progresiva española.

El resto de la discografía de este grupo ya ha sido posteada. Click aquí para verla.

Enlaces en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 1980

Sub-genre: Symphonic, italian school, hard prog. Classic.

Comments:

This album has already been posted before, but it was at 160 kbps rip. This time, a lossless rip (in FLAC format) as well as a 320 kbps rip have been uploaded.

Third and classic LP by this essential spanish prog band.

The rest of their discography has already been posted. Click here to see it.

Links in comments.

Sisa - La Màgia De L'Estudiant

Año de publicación: 1979

Subgénero: Psicodelia, cantautor. Letras en catalán (idioma hablado en Catalunya y Andorra; Sisa es catalán).


Comentarios:

Si bien Sisa nunca hizo rock progresivo en el estricto sentido de la palabra, es una figura indispensable de la música popular catalana de los últimos cuarenta años. Militó en los míticos Música Dispersa, es amigo de Pau Riba, e hizo sus pinitos en diferentes bandas progresivas catalanas a lo largo de los años.

Entre 1975 y 1977, Sisa editó una trilogía de discos generalmente considerados lo mejor de su carrera: "Qualsevol Nit Pot Sortir El Sol" (1975), "Galeta Galàctica" (1976) y el doble y ambicioso "La Catedral" (1977). Este último en concreto, es el más experimental de los tres, con varias canciones cuyo minutaje ronda los nueve minutos.

Tras hacer la banda sonora del musical "Antaviana", en 1978,
Sisa regresó con este "La Màgia Del Estudiant", un LP menos recordado, menos experimental, y menos ambicioso, que marcó el final de su etapa dorada.

Enlace en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 1979

Sub-genre: Psych, songwriter.
Lyrics in catalan (a language spoken in Catalonia and Andorra; Sisa is catalan).

Comments:

Even though Sisa never did progressive rock strictly speaking, he's a household name of the catalan music scene of the last forty years. He played in the legendary, unlabelable band Música Dispersa, he's friends with Pau Riba, and collaborated with different catalan progressive bands throughout his career.

Between 1975 and 1977, Sisa released a trilogy of albums that is generally considered the best of his output: "Qualsevol Nit Pot Sortir El Sol" (1975), "Galeta Galàctica" (1976) and the ambitious double LP "La Catedral" (1977). The latter is the most experimental of them all, with many songs with a length of around nine minutes.

After composing the soundtrack in 1978 for a musical called "Antaviana",
Sisa returned with "La Màgia Del Estudiant", a less celebrated, less experimental and less ambitious LP, which marked the end of his golden era.

Link in comments.

Brenga Astur - Cancios Del Gochu Xabaz


Año de publicación: 1999

Subgénero: Rock celta, folk rock. Con algunos temas con influencias del hard rock. Principalmente instrumental. Letras en asturiano (dialecto hablado en Asturias, provincia de la cual la banda es oriunda).

Comentarios:

Banda asturiana que, hasta la fecha, ha publicado una trilogía de discos. Este es el segundo de ellos. En palabras de la propia banda:

"Brenga Astur publicó su segundo disco, en este caso con la compañía discográfica FONOMUSIC (Madrid) en 1999, y lleva por título "Cancios del Gochu Xabaz". En esta obra se ofrece una colección de canciones tradicionales arregladas por el grupo, así como composición de otras nuevas. Lógicamente, la mayoría son temas asturianos, aunque hay también algunas pinceladas de algún tema bretón, como tributo de hermanamiento con esa comunidad céltica afín."

Fuente: página oficial de Brenga Astur.

Enlace en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 1999

Sub-genre:
Celtic rock, folk rock. With some hard rock influenced tunes. Mostly instrumental. Lyrics in asturian (a dialect spoken in Asturias, state the band hails from).

Comments:

Band from Asturias (north-west Spain, beside Galicia and near Portugal) that has released a trilogy of albums to date. This is the second of them. According to the band:

"Brenga Astur released its second CD, in this case under a new record company called FONOMUSIC (Madrid), in 1999. The title of this second CD was "Cancios del Gochu Xabaz", and in it the band offers a new collection of more traditional Asturian songs arranged by them, and some other new ones arranged according Asturian patterns of rhythms and style. So although most of the themes are Asturian, there are also a couple of them from Brittany as a tribute the band wanted to dedicate to a country that is a brother land of Asturies in many cultural aspects and personality".

Source: Brenga Astur's official site.

Link in comments.

Balano - (Sin nombre) (edición en CD) / (Untitled) (CD edition)

Año de publicación: 2001

Subgénero: Post rock, post hardcore. Instrumental.

Comentarios:

Oscurísimo trío de único acto, en el que militaron los hermanos Fernando y Marcos Junquera (guitarra/voz y batería, respectivamente), ambos ex-Salchicha y actuales Estrategia Lo Capto!. Los acompañaba Quique Téllez al bajo.

La versión de este disco disponible en este post es la versión en CD. Existe otra en vinilo, con los mismos temas, pero con el orden de los mismos alterado.

Enlace en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 2001

Sub-genre:
Post rock, post hardcore. Instrumental.
Comments:

Mega obscure one shot instrumental trio, where the brothers Fernando and Marcos Junquera (guitar/vocals and drums, respectively), both ex-Salchicha and current members of Estrategia Lo Capto!, played in. The line-up was completed with Quique Téllez on bass.

The version of this album available in this post is the CD one. There is another one, on vinyl, with the same tracks, but with a different tracklist.


Link in comments.

Mägo De Oz - Finisterra

Año de publicación: 2000

Subgénero: Metal celta, folk metal, metal progresivo. Con violín y flauta.

Comentarios:

Doble disco conceptual. El mismo fue escrito por Txus (baterista y líder del grupo), y trata sobre una civilización futura. Es una mezcla de ciencia ficción y gilipolleces varias: más info aquí. En España, Mägo De Oz son bien conocidos por su sentido del humor estúpido, y la mayoría de los melómanos locales piensan que son una mierda de banda, pero están entre las más vendedoras del país.

Incluye una suite de quince minutos.

Enlace en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 2000

Sub-genre: Celtic metal, folk metal, prog metal. With violin and flute.

Comments:

Double concept album. The concept was penned by Txus (drummer and leader of the band); it is a sci-fi tale full of nonsensical shit. Mägo De Oz are well known in Spain for their stupid sense of humor; they are one of the biggest selling bands in the country, though, albeit most music lovers think they suck.

Features a fifteen minute long suite.
Link in comments.

jueves, 28 de enero de 2010

Kupplung - Kraut

Año de publicación: 2008-09

Subgénero: Kraut, ambient, experimental, ruidismo. Instrumental.

Comentarios:

Disco debut de este proyecto krautrockiano a cargo del bajista virtuoso Blue Rondo y Juanjo I.D..

Kupplung en MySpace

Enlace en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 2008-09

Sub-genre:
Kraut, ambient, experimental, noise. Instrumental.

Comments:

Debut album by this krautrockian project formed by bass virtuoso Blue Rondo and Juanjo I.D..

Link in comments.

sábado, 23 de enero de 2010

Finis Africae - Prima Travesía (VINILO) / (VINYL)

Año de publicación: 1984

Subgénero: Experimental, folk, new age, electrónica. Ecléctico. Instrumental.

Comentarios:

Debut de este proyecto solista de Juan Arteche Gual (ex-miembro del grupo folk Nuestro Pequeño Mundo). En su segundo disco, "Un Día En El Parque", colaboró Luis Delgado (ex-Mecánica Popular, ex-Randomize, ex-Babia, ex-Ishinohana...).

Ripeado de vinilo, nunca editado en CD.

Enlace en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 1984

Sub-genre:
Experimental, folk, new age, electronica. Eclectic. Instrumental.

Comments:

Debut album by this solo project by Juan Arteche Gual (ex-member of folk group Nuestro Pequeño Mundo). Luis Delgado (ex-Mecánica Popular, ex-Randomize, ex-Babia, ex-Ishinohana...) collaborated in the project's second offering, "Un Día En El Parque".

Vinyl rip, never issued on CD.


Link in comments.

REPOST: Triana - Discografía 1980-1983 / Discography 1980-1983 (FLAC + MP3 320 kbps)

Estos discos de Triana (al igual que el resto de su discografía, y algunos extras) ya han sido posteados. No obstante, se trataba de rips en MP3 a 160 kbps. En esta ocasión, ofrezco copias clónicas, sin pérdida, en formato FLAC, así como también en MP3, a 320 kbps.

ENGLISH:

These Triana albums have already been posted here (just like the rest of their discography, plus some extras), but they were MP3 rips at 160 kbps. This time, I'm offering clone, lossless copies in FLAC format, as well as MP3 at 320 kbps.

1 - Un Encuentro (reedición remasterizada de 2002) / (2002 remastered reissue)


Portada de la edición original en vinilo / Cover of the original vinyl edition


Portada de la primera edición en CD (1991) / Cover of the first CD edition (1991)

Portada de esta reedición remasterizada de 2002 / Cover of this 2002 remastered reissue


Año de publicación: 1980

Subgénero: Rock andaluz, pop.

Comentarios:

Tras publicar
entre 1975 y 1979 una trilogía artísticamente difícil de superar ("El Patio" (1975), "Hijos Del Agobio" (1977) y "Sombra Y Luz" (1979)), Triana rompe con su tradición de sacar un disco cada dos años. Su tercera referencia no fue solo artísticamente difícil de superar, sino también comercialmente: se llegaron a vender 300.000 copias solo en España (un país que por entonces no llegaba a los cuarenta millones de habitantes).

La calidad musical se resiente visiblemente con este cambio (sólo conozco a una persona que siente el mismo
apego por los tres primeros LP's, que por los tres últimos, y si lee esto sabrá a quién me refiero... lulz). "Un Encuentro", el sucesor de "Sombra Y Luz", supone un punto de inflexión clave en la trayectoria del grupo: personalmente, creo que es el "...And Then There Were Three" de Triana, por un par de paralelismos que no sé si todo el mundo ha logrado trazar: por un lado, si bien el sonido del grupo no cambia drásticamente, sí lo hace el formato. Vamos, que cualquier tema de "Un Encuentro" podría haberse hecho hueco en "Sombra Y Luz", y nadie se rasgaría las vestiduras. Las texturas son más o menos las mismas; la diferencia radica en la duración de las canciones. Los despliegues instrumentales brillan por su ausencia.

Eso por un lado. Por el otro, tanto este LP como el "...And Then There Were Three" incluyen, por vez primera, una balada romántica ("Tu Frialdad" en el caso de Triana, y "Follow You, Follow Me" en el caso de Genesis) que supuso el despegue comercial de ambos grupos. Bueno, los Triana ya se habían hinchado a vender LP's, pero con el tema que abre este disco, "Tu Frialdad", consiguieron su primer y único número uno en las listas de éxitos.
Parece que a ellos, o a la discográfica, les sentó muy bien el éxito comercial, y se les fue la pelota en el siguiente LP. Que, por cierto, supuso, probablemente, el pwned más grande en la historia del rock andaluz.

Enlaces en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 1980

Sub-genre: Andalusian rock (rock + flamingo), pop.

Comments:


After releasing an artistically hard to exceed trilogy between 1975 and 1979
("El Patio" (1975), "Hijos Del Agobio" (1977) and "Sombra Y Luz" (1979)), Triana broke the tradition of releasing an album every two years. Their third LP was not only artistically hard to exceed, but also commercially: 300.000 copies of it were sold in Spain only (a country that had a population of less than forty million people at the time).

The musical quality clearly suffered due to this change (I know only one person who likes the first three LP's as much as the last ones).
"Un Encuentro", the follow up to "Sombra Y Luz", was a turning point in the band's career: personally, I consider this one as Triana's "...And Then There Were Three", for a cuple of parallels that I've drawn and that I'm not sure if someone else did: on one hand, even though the band's overall sound doesn't change drastically, the format certainly does. Come on, any tune from "Un Encuentro" could have fit in "Sombra Y Luz", and nobody would have complained about it. The textures are pretty much the same; the difference lies in the length of the songs. The instrumental displays are conspicous by their absence.

On the other hand, both this LP and "...And Then There Were Three" feature, for the very first time, a romantic ballad ("Tu Frialdad" in the case of Triana, and "Follow You, Follow Me" in the case of Genesis) that brought both bands mainstream success. Well, Triana had sold one hell of albums at the time, but this album's opener, "Tu Frialdad", gave them their first and only number one hit in the spanish charts. It seems the band, or their label, enjoyed the success too much, and lost their mind on the next LP; an LP that, by the way, involved andalusian rock's biggest pwned ever.


Links in comments.

2 - (Sin nombre) (reedición remasterizada de 2002) / (Untitled) (2002 remastered reissue)

Portada de la edición original en vinilo / Cover of the original vinyl edition


Portada de la primera edición en CD (1990) / Cover of the first CD edition (1990)



Portada de esta reedición remasterizada de 2002 / Cover of this 2002 remastered reissue


Año de publicación: 1981

Subgénero: Rock andaluz, pop.

Comentarios:

Si al disco anterior lo comparaba con el "...And Then There Were Three" de Genesis, éste bien podría ser el "Hot Space" de Triana. Por tres razones: primero, que tanto Queen como los andaluces consiguieron un número uno en 1980, lo que los condujo a comercializar su sonido de manera procaz poco después; segundo, que pese a este fallido intento de conquistar las listas de éxitos, ninguno de los dos vendió una mierda (al menos, para lo que se esperaba). Y, tercero, la portada. Ambas retratan una parodia de lo que los grupos fueron alguna vez.

Este LP se compone de apenas siete temas, de los cuales, tres son verdaderamente bochornosos: "Es Algo Tan Maravilloso", "Una Noche De Amor Desesperada" y "Corre". Este último, sin duda es el que se lleva el gato al agua: se trata de un adefesio pseudo discotequero "so bad it's good" ("tan malo que es bueno"... es una expresión en inglés que se refiere a algo que es tan pero tan malo, que termina por gustar... léase Dr. No o Rivendel) cuyo video hace llorar al espíritu de
Jesús De La Rosa. Click aquí para verlo. (A tu riesgo)

Enlaces en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 1981

Sub-genre: Andalusian rock, pop.

Comments:

If I compared the band's previous album to Genesis' "...And Then There Were Three", this one could easily be Triana's "Hot Space". My reasons are three: first, both Queen and Triana got a number one hit in 1980, which led them to grossly commercialize their sound shortly after; second, in spite of this failed attempt at hitting the big time for once and all, none of them sold a fuck (at least, compared to what they expected to sell). And third, well, the cover. Both depict a parody of what those acts once were.

This LP consists in barely seven tracks, out of which three are truly embarrassing: "Es Algo Tan Maravilloso", "Una Noche De Amor Desesperada" and "Corre". The latter is definitely the most disgusting of them all: it's a
so bad it's good faux-disco creature whose video makes the spirit of Jesús De La Rosa cry. See it here. (At your own risk)

Links in comments.

3 - ...Llegó El Día (reedición remasterizada de 2002) / (2002 remastered reissue)

Portada de la edición original en vinilo / Cover of the original vinyl edition


Portada de la primera edición en CD (1991) / Cover of the first CD edition (1991)


Portada de esta reedición remasterizada de 2002 / Cover of this 2002 remastered reissue


Año de publicación: 1983

Subgénero: Sinfónico, rock andaluz, pop.

Comentarios:

Casi todo el mundo infravalora este disco, y lo mete en la misma bolsa que el anterior: "esos dos últimos discos de Triana que no valen ná". "...Llegó El Día" se compone de siete temas, de los cuales tres fueron compuestos por Jesús De La Rosa, autor de casi todo el repertorio del grupo. Los otros cuatro (algo menos de la mitad del disco) corresponden a Eduardo Rodríguez Rodway (bajo y guitarra) y Juan José "Tele" Palacios (batería y percusión).

Si tenemos en cuenta, única y estrictamente, los temas de Jesús, este disco bien podría ser el retorno del grupo, una despedida más que digna; ahora, si contamos con los temas de los otros dos, pues sí, es un disco regular. En cualquier caso, cualquiera que haya escuchado la suite de trece minutos que da nombre a este disco, y aún así considere que "no vale ná", no es un ignorante, un insensible, o un pasota: es un hijo de puta.

En 1983, las tensiones dentro del grupo eran notables; Jesús planeaba dejarlo para dedicarse a una carrera en solitario, el rock andaluz estaba muerto y enterrado y, sobre su cadáver aún tibio, bailaba la movida madrileña, "Tele" se encapricahaba en que incluyeran sus temas pedorros; leí que una vez Eduardo le pidió a Jesús que cantara "Perdido Por Las Calles", a lo que le replicó: "¿Quieres que se cante? Pues cántala tú".

Es un enigma qué hubiera sido del grupo de no haber muerto Jesús el mismo año que salió este LP; personalmente, me parece que Triana se despidió (aunque fuera accidentalmente) con un disco digno, una bocanada de esperanza tras el trágico disco anterior. Y, quien no se estremezca con la suite que da nombre a este disco, no es bien recibido en este blog.

Enlaces en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 1983

Sub-genre: Symphonic, andalusian rock, pop.

Comments:

This is a generally underrated album, and most people seem to put it in the same bag as the previous one: "those two last Triana albums that suck". "...Llegó El Día" consists in seven songs; three of them were written by Jesús De La Rosa, author of most of the band's repertoire. The remaining four (a little less than half the album) were penned by Eduardo Rodríguez Rodway (bass and guitar) and Juan José "Tele" Palacios (drums and percussion).

If we only and
strictly consider Jesús' tracks, this album could easily be a return to form by the band, a noteworthy swan song; but if we consider all the tracks, it is, indeed, a so-so album. In any case, anyone who's heard the thirteen minute title track and still thinks this album "sucks", is a faggot retard who likes Transatlantic.

By 1983, the tensions within the band were notorious; Jesús wanted to quit to pursue a solo career, andalusian rock was dead and buried while the "movida madrileña" (Madrid wave) monopolized the media attention, "Tele" whimsey wanted his terrible songs to be included in the albums; once I read that Eduardo asked Jesús to sing "Perdido Por Las Calles", to which he replied: "You want that one to be sung? Then sing it yourself".

It is an enigma what would have become of the band if Jesús hadn't died the year this album came out; personally, I think Triana called it a day (albeit accidentally) with an album that lived up to their legend, a mouthful of hope after the tragic previous album.


Links in comments.

Harvest - Underground Community

Año de publicación: 2009

Subgénero: Rock progresivo contemporáneo, pop, sinfónico. Por momentos reminiscente de Mostly Autumn, pero con temas más cortos.

Comentarios:

Aclamado debut de esta banda formada por Jordi Amela -teclados- y Jordi Prats -guitarra-, ambos miembros de la banda neo prog Dracma. Incluye una versión de "Waiting To Happen" de Marillion.

Enlaces en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 2009

Sub-genre: Contemporary progressive rock, pop, symphonic. Sometimes kind of reminiscent of Mostly Autumn, but with shorter songs.

Comments:

Acclaimed debut by this band formed by Jordi Amela -tkeyboards- and Jordi Prats -guitar-, both members of the neo prog band Dracma. It features a cover of Marillion's "Waiting To Happen".

Links in comments.

Sam Destral - 21.1

Año de publicación: 2009

Subgénero: Cantautor, experimental, kraut, neo psicodelia. Con ecos de Pau Riba. Letras en catalán.

Comentarios:

Descripción a cargo del propio artista:

"Como regalo para estas fiestas un nuevo registro de corta duración de Sam Destral. Ocho canciones que no llegan a los catorce minutos. Conocéis dos o tres.
Ella està morta, lanzada con su famoso video, después Sermó Líric. Ritual la conocísteis bajo el nombre de Apologia del somni que ha decidido robar el nombre de otra canción que ha sido mutilada y rebautizada como Quan erem angels. Las otras todo nuevo. Esta vez sólo tenemos dos instrumentales que sirven de introducción a los temas que siguen. Rock psicodélico, folk, y electrónica (en Dum Dum) podréis encontrar."

Fuente: blog de Sam Destral (traducido lo más literalmente posible por mí mismo)

Enlace en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 2009

Sub-genre:
Singer-songwriter, experimental, kraut, neo psychedelia. With echoes of Pau Riba. Lyrics in catalan.

Comments:

According to the artist:

"As a holidays' gift, here's a short length new recording by Sam Destral. Eight songs that clock at less than fourteen minutes. You know two or three of them. One is Ella està morta, released with its famous video, and then there is Sermó Líric. You met Ritual under the name of Apologia del somni; the song has decided to steal its title from another song that has been seriously re-arranged and re-christened as Quan erem angels. The remaining ones are all brand new. There are only two instrumental numbers this time, which serve as introductions to other songs. Psychedelic rock, folk, and electrónica (on Dum Dum) can be found.
"

Source: Sam Destral's blog (translated as literally as possible by myself)

Link in comments.

Enrique Mateu De Villavicencio - Jaque Mateu - Suite Para Una Corte Ilustrada

Año de publicación: 1992

Subgénero: Guitarrista solista, guitar hero, experimental. Muy ecléctico. Instrumental.

Comentarios:

Enlace en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 1992

Sub-genre:
Solo guitar player, guitar hero, experimental. Pretty eclectic. Instrumental.

Comments:

Link in comments.

miércoles, 20 de enero de 2010

REPOST: Haizea - (Sin nombre) / (Untitled)

Año de publicación: 1977

Subgénero: Folk, folk vasco, sinfónico. Con voces masculinas y femeninas. Casi sin percusión.
Letras en euskera (idioma hablado en Euskadi, provincia española de la cual el grupo era oriundo. No se parece en absoluto al castellano).

Comentarios:

Primero de los dos álbumes editados por este clásico del progresivo vasco, en el que militaron Txomin Artola y Amaia Zubiria. El segundo se puede descargar aquí.

Enlace en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 1977

Sub-genre:
Folk, basque folk, symphonic. With both male and female vocals. Almost no percussion at all. Lyrics in basque (language spoken in Euskadi, which is the state the band hailed from). Sounds nothing like spanish.

Comments:

First of the two albums released by this classic band of the basque prog scene, where Txomin Artola and
Amaia Zubiria played in. The second one can be downloaded here.

Link in comments.

jueves, 14 de enero de 2010

REPOST: Triana - Hijos Del Agobio (edición remasterizada de 2002) / (2002 remastered edition) (FLAC + MP3 320 kbps)

Portada de la edición original en vinilo / Cover of the original vinyl edition


Portada de la primera edición en CD (1988) / Cover of the first CD edition (1988)


Portada de la reedición en CD de 1997 / Cover of the 1997 CD reissue


Portada de esta reedición remasterizada de 2002 / Cover of this 2002 remastered reissue


Año de publicación: 1977

Subgénero: Sinfónico, rock andaluz, pop. Clásico.

Comentarios:

Este disco ya ha sido posteado, aunque se trataba de un rip de 160 kbps. En esta ocasión se ofrece una copia clónica en formato FLAC, y otra en MP3 a 320 kbps.

Con este post se completa la trilogía dorada de
Triana (1975-1979) en formato FLAC y MP3 a 320 kbps. Click aquí para ver El Patio (1975), y aquí para ver Sombra Y Luz (1979).

Segundo e hiperclásico LP de
Triana. Se ha hablado ya tanto del grupo y de sus discos, que resultaría fatuo escribir todavía más (además, últimamente no comenta ni su puta madre, así que para qué molestarse).

Enlaces en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 1977

Sub-genre: Symphonic, andalusian rock (rock + flamingo), pop. Classic.

Comments:


This album has already been posted before, but it was at 160 kbps rip. This time, a lossless rip (in FLAC format) as well as a 320 kbps rip have been uploaded.

Triana's golden trilogy (1975-1979) is completed in FLAC and MP3 at 320 kbps formats with this post. Click here to see El Patio (1975), and here to see Sombra Y Luz (1979).

Second and monster classic LP by Triana. A lot has been written about this legendary band, so there's little I can add. Well, not much has been written in english, but nobody's commenting lately, so I won't really bother.

Links in comments.

Companyia Elèctrica Dharma - L'Atlàntida

Año de publicación: 1981

Subgénero: Jazz/fusión, sinfónico, folk rock, folk catalán, pop.
Con gran presencia de saxo soprano. Principalmente instrumental. Letras en catalán (idioma hablado en Catalunya y Andorra; el grupo es catalán).

Comentarios:

Tras editar cuatro LP's netamente progresivos entre 1975 y 1978, la
Companyia Elèctrica Dharma se volcó a un sonido un poco más accesible en "Ordinàries Aventures" (1979), seguido de este "L'Atlàntida", dos años después. Ambos suenan más "light", con temas más cortos y "uptempo", pero aún así con muchos temas instrumentales y progresivos.

Enlace en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 1981

Sub-genre: Jazz/fusion, symphonic, folk rock, catalan folk, pop. With lots of soprano sax. Mostly instrumental. Lyrics in catalan (a language spoken in Catalonia and Andorra; the group is catalan).

Comments:

After releasing four heavily progressive LP's between 1975 and 1978,
Companyia Elèctrica Dharma shifted to a more accessible sound with "Ordinàries Aventures" (1979). Its follow up, two years later, was this album, "L'Atlàntida". Both have a "lighter" sound, with shorter and more uptempo songs, but still with many instrumental tracks and prog elements.

Link in comments.

REPOST: Música Dispersa - (Sin nombre) / (Untitled) (FLAC + MP3 320 kbps)

Año de publicación: 1970

Subgénero: Experimental, folk, psicodelia, krautrock, proto prog. Inclasificable. No muy disonante. Con voces, pero que actúan como un instrumento más (no hay letras).

Comentarios:

Este disco ya ha sido posteado, aunque se trataba de un rip de 160 kbps. En esta ocasión se ofrece una copia clónica en formato FLAC, y otra en MP3 a 320 kbps.

El único LP editado por este grupo está impregnado de un halo de leyenda. Su sonido indescriptible, sumado a la escasa repercusión que tuvo al momento de su edición (vendió menos de 400 copias) lo han convertido en una oscurísima obra de culto, incluso más allá de la piel del toro.

La formación es también destacable:
Sisa (ex-Miniatura) en voz, guitarra, swannie y percusión, Tapi (ex-baterista de Tapiman y Máquina!, entre otros) a la batería, Albert Batiste (ex-Miniatura, ex-Máquina! y ex-Ia & Batiste) en bajo, harmónica, órgano, batería y voz, una tal Selene a la voz, piano, bongos y flauta, y el madrileño Cachas (ex-Trágala, banda en la que militó Hilario Camacho) en mandolina, guitarra, flauta y voz. La llamada a filas (servicio militar obligatorio) de este último desembocó en la disolución de la banda. Una vez completada la mili, se mudó a Menorca, donde se dedicó a escribir y vivió hasta su muerte, en 2004.

Si bien es harto difícil encasillar el sonido de Música Dispersa, puedo decir que el primer LP de Sisa tiene bastantes ecos de su anterior banda. Aparte de esto, como siempre digo, es un disco que hay que "escuchar para creer".

Enlaces en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 1970

Sub-genre:
Experimental, folk, psych, krautrock, proto prog. Unlabelable. Not very dissonant. With vocals, but they work as another instrument (no lyrics at all).

Comments:

This album has already been posted before, but it was at 160 kbps rip. This time, a lossless rip (in FLAC format) as well as a 320 kbps rip have been uploaded.

The only LP by this one shot band is impregnated by a halo of legend. Its inclassicable sound as well as its rather inexistant repercussion (it sold less than 400 copies) have turned it into a very obscure cult album. Even beyond spanish frontiers.

The line-up is also remarkable:
Sisa (ex-Miniatura) on voice, guitar, swannie and percussion, Tapi (ex-drummer in Tapiman and Máquina!, among others) on drums, Albert Batiste (ex-Miniatura, ex-Máquina! and ex-Ia & Batiste) on bass, harmonica, organ, drums and voice, a Ms. Selene on voice, piano, bongos and flute, and Madrid-born singer Cachas (ex-Trágala, an act where Hilario Camacho played in) on mandolin, guitar, flute and voice. The latter was called to the then-convulsory military service, which led to the breakup of the band. Once he finished, he moved to Menorca, where he spent his time writing until his demise in 2004.

Even though Música Dispersa's sound is unlabelable, I can certainly say that echoes of this band can be heard on Sisa's first LP. Apart from that, as I sometimes say, it is a "listen to believe" album.

Links in comments.

martes, 12 de enero de 2010

ÑU - Dos Años De Destierro / La Espada

Portada de la edición original / Cover of the original edition


Portada de la reedición como "La Espada" / Cover of the reissue as "La Espada"

Portada de otra reedición, como "Dama De Honor" (2004) / Cover of yet another issue, retitled as "Dama De Honor" (2004)


Año de publicación: 1990

Subgénero: Sinfónico, hard rock. Con flauta y horribles drum machines.

Comentarios:

Este es, creo, el disco de ÑU que cuenta con más ediciones. Originalmente vio la luz en 1990 como "Dos Años De Destierro". Una reedición remasterizada y bajo el nombre "La Espada" salió unos años después. Según comentan en este foro, a mediados de los 90, Carlos Molina (líder de
ÑU) se compró una espada de segunda mano a través de eGay, y se obsesionó tanto con la misma que decidió remasterizar y reeditar Dos Años De Destierro bajo el nombre de "La Espada"... para rematar, el tour del '98 se llamó "La Espada Tour 98". En el foro al que hago referencia también se puede ver una foto de Molina con su fantástico arma de combate.

Frikadas aparte, la verdad es que la edición bajo el nombre "La Espada" suena mucho mejor que la original. He subido las dos por si a alguien le interesa.

Enlaces en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 1990

Sub-genre: Symphonic, hard rock. With flute and awful drum machines.

Comments:

This is, I think, the ÑU album that has been reissued the most. It originally saw the light of day in 1990 as "Dos Años De Destierro" (no literal translation, but it would be something like "Two Years Of Exile" - 'forced exile' would be more accurate, since exile in spanish is exilio). The album was remastered and reissued a few years later as "La Espada" ("The Sword"). According to this forum, Carlos Molina (ÑU's leader) bought a second hand sword through eGay in the mid 90's, and became so obsessed with it that he decided to remaster and re-release "Dos Años De Destierro" as "La Espada".... to crown it all, the '98 tour was called "La Espada Tour 98". There is a picture of Carlos with his fantastic combat weapon in the forum I mentioned before.

Weirdness aside, the truth is that the edition under the name of "La Espada" sound so much better than the original. I've uploaded both, just in case someone's interested.


Links in comments.

Sefronia - Ars Teopática

Año de publicación: 2006

Subgénero: Experimental, psicodelia, ruidismo. Ecléctico y difícil de catalogar.

Comentarios:

Segundo disco de este grupo. El primero ya ha sido posteado.

Enlace en comentarios.


ENGLISH:

Year of release: 2006

Sub-genre: Experimental, psych, noise. Eclectic and hard to label.

Comments:

Second album by this band. The first one has already been posted.

Link in comments.

viernes, 8 de enero de 2010

Medina Azahara - Baladas

Año de publicación: 1999

Subgénero: Rock andaluz, hard rock, pop.

Comentarios:

Recopilatorio hipercomercial de las baladas más grasientas, azucaradas, cañís y moñas del grupo. Recoge temas de la primera década de la banda en el sello Avispa (desde el LP "...En Al-hakim" (1989) hasta "
Tanger" (1998)).

Enlace en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 1999

Sub-genre: Andalusian rock (rock + flamingo), hard rock, pop.

Comments:

Cash-in compilation of the band's greasiest, most sugared and sissiest ballads, probably aimed at the and flamenco-luvah-
southern-retarded-hick market. It compiles tracks from the band's first decade in the Avispa label (from "...En Al-hakim" (1989) until "Tanger" (1998)).

Link in comments.

FG3 - Vol. 1

Año de publicación: 2009

Subgénero: Virtuoso de la guitarra (guitar hero), metal progresivo, sinfónico. Instrumental.

Comentarios:

Proyecto encabezado por el guitarrista PeerGynT LoboGris. Se trata una reunión de guitarristas de música libre abierta a todos los estilos musicales. Cuenta la colaboración de Daniel Bautista (ex-miembro de Ciruelo Cilíndrico,
Evil Inside e Hipospadia), Jaime Heras, Dani De Saro, BlondBlood, Isaac Herrera y muchos otros. En este disco en concreto, el grupo está conformado por, obviamente, PeerGynT LoboGris, además de Daniel Bautista, Jaime Heras, Dani De Saro y BlondBlood.

Enlace en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 2009

Sub-genre: Guitar hero, prog metal, symphonic. Instrumental.

Comments:

Project led by guitarist PeerGynT LoboGris, where free music (copyleft music) guitar players join forces to make music open to all genres. The project features Daniel Bautista (ex-member of Ciruelo Cilíndrico, Evil Inside and Hipospadia), Jaime Heras, Dani De Saro, BlondBlood, Isaac Herrera and many more. The ones involved in this specific album are, of course, PeerGynT LoboGris, as well as Daniel Bautista, Jaime Heras, Dani De Saro and BlondBlood.

Link in comments.

martes, 5 de enero de 2010

Pau Riba - Jo, La Donya I El Gripau

Año de publicación: 1971

Subgénero: Folk, cantautor, psicodelia.
Letras en catalán (idioma hablado en Catalunya y Andorra; Pau Riba es catalán).

Comentarios:

Sucesor del doble hiperclásico "Dioptria". Es mucho más hippie, modesto y esquelético que aquel. Descripción a cargo del propio artista:

"Dedicado al nacimiento de mi primer hijo, Pau –el griPAU (Gran Riba Pau)– que nacerá de parto natural en Formentera sin otra ayuda que mis dos manos. Muy influido por la canción popular catalana de raíz tradicional y por la Incredible String Band y grabado en la isla con un equipo portátil alimentado por baterías (un Nagra, que es el que se usaba y todavía se usa para el sonido directo en el cine), aprovechando la resonancia natural del pozo, el murmullo de las abejas, etc. La edición en disco compacto aparecerá en 1993, editada por PDI."

Fuente: página oficial de Pau Riba.

Enlace en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 1971

Sub-genre: Folk, singer-songwriter, psych. Lyrics in catalan (a language spoken in Catalonia and Andorra; Pau Riba is catalan).


Comments:

Follow up to the double monster classic "Dioptria". It's much more hippie sounding, modest and skeletal than that one. According to the artist:

"This is album is dedicated to my first son, Pau –the griPAU (Gran Riba Pau)*– who was born in Formentera by natural birth, with no other help than my two hands. I was at the time much influenced by the catalan folk music of traditional roots, as well as The Incredible String Band. It was recorded in the island with a battery-fed portable system (a Nagra, which was employed then, and still is, for cinema sound), taking the advantage of the natural resonance of the hole, the murmur of the bees, etc.. The CD edition was released in 1993, by PDI."

Source: Pau Riba's official site
(translated as literally as possible by myself).

(*): Pau is a pretty common catalan name. Gri means nothing as far as I know. "Gran" means "great".

Link in comments
.

lunes, 4 de enero de 2010

REPOST: Veneno - (Sin nombre) / (Untitled) (APE + MP3 320 kbps)

Portada de la edición comercializada / Cover of the retail version


Portada de la edición censurada / Cover of the censored version

Año de publicación: 1977

Subgénero: Flamenco rock (no rock andaluz), jazz/fusión. Sin guitarras eléctricas. Con un sonido tremendamente personal.

Comentarios:

Este disco ya ha sido posteado, aunque se trataba de un rip de 160 kbps. En esta ocasión se ofrece una copia clónica en formato APE, y otra en MP3 a 320 kbps.

"Veneno" fue una banda de corta trayectoria formada por tres figuras legendarias del flamenco: Kiko Veneno (aka José María López Sanfeliu) y los hermanos Rafael y Raimundo Amador. Este, su álbum debut, no produjo demasiado revuelo cuando salió, pero está considerado uno de los mejores discos en la historia de la música popular española. Si bien su contenido es, en esencia, flamenco, las influencias del rock progresivo de la época son evidentes. El LP contiene siete canciones, dos de las cuales duran 8:43 y 6:56, y transcurren a través de variadas texturas y pasajes instrumentales, con mayor o menor intensidad... y es que las texturas de este disco son, probablemente, junto a las voces, lo que lo hacen tan especial y único. Las voces tienen poco y nada tienen que ver con el rock andaluz de la época, con ese flamenco sufrido y melancólico, no; el cante de Kiko Veneno es mucho más desenfadado, macarra y terriblemente original.

Sobre este histórico LP, Kiko Veneno expresó: "es el trabajo del que estoy más orgulloso, por su frescura, por su fuerza, ¡lo mejor de cuanto he hecho nunca!".

Respecto a la portada, la primera versión fue censurada, ya que lo que aparecía en ella era un trozo de hachís envuelto en papel metálico (ver segunda foto, arriba). "Hachís" es el nombre que se le da en España a una pasta de color marrón, también llamada "costo", que se usa para hacer porros. Cambia de nombre según cada país.

Lamentablemente, la trayectoria del grupo se vio truncada por la escasa repercusión del disco. Tras su disolución, los hermanos Amador formaron "Pata Negra", mítica formación flamenca que editó seis LP's entre 1981 y 1996. A principios de los 90, Raimundo Amador se unió al mítico
Manglis -ex-Guadalquivir, Manteca, músico de sesión de Triana y actualmente Manglis Compás Machine- para formar "Arrajatabla", un proyecto de corta vida que dejó un sólo disco como testimonio. Por último, Kiko Veneno siguió adelante como solista. Su disco más aclamado es "Echate Un Cantecito" (1992). Actualmente es una figura de culto dentro de la escena musical española.

Enlaces en comentarios.

ENGLISH:

Year of release: 1977

Sub-genre: Flamingo rock (not andalusian rock), jazz/fusion. No electric guitars. With an tremendously unique sound.

Comments:

This album has already been posted before, but it was at 160 kbps rip. This time, a lossless rip (in APE format) as well as a 320 kbps rip have been uploaded.

"Veneno" was a short lived band formed by three legendary figures of flamingo: Kiko Veneno (aka José María López Sanfeliu) and the brothers Rafael and Raimundo Amador. This, their debut album, did not take the world by storm upon its release, but it is considered one the best spanish albums ever.
Even though its content is, essentially, flamingo, the prog rock influences of its time are evident. The LP has seven songs, two of which clock at 8:43 and 6:56, and they explore varied textures and instrumental passages, with great deal of intensity... in fact, it is the textures what, among with the vocals, what make this album so special and unique. The vocals have little to do with the average andalusian rock of the era, full of dramatism and melancholy; Kiko's singing is way more carefree, tacky and terribly unique.

According to the artist, "'Veneno' is the album that I'm proud the most of, due to its freshness, its energy, the best thing I've ever done!"

Regarding the cover, the first version was censored, since it depicted a piece of hash wrapped in tinfoil (see second picture above); I don't know how you call it in your country, but it's a hard paste employed to make joints.


Unfortunately, the band's career came to an end due to the lack of popularity of the album. After their breakup, the Amador brothers formed "Pata Negra", a legendary flamingo act that released six LP's between 1981 and 1996. In the early 90's, Raimundo Amador teamed up with spanish prog legend Manglis -ex-Guadalquivir, Manteca, Triana session player and currently in Manglis Compás Machine-
and formed "Arrajatabla", a one shot short lived project. On the other hand, Kiko Veneno pursued a solo career. His most acclaimed album is "Echate Un Cantecito" (1992). He's currently a cult figure in the spanish music scene.

Links in comments.